دکتر رهنما: با تدابیر اندیشیده شده، سال ١۴٠٣، سال انتشار محصولات انجمن علمی مطالعات نهج البلاغه ایران خواهد بود.

برنامه مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده (نوبت اول) انجمن علمی مطالعات نهج البلاغه ایران در روز سه شنبه مورخ ١۴٠٢/١١/١٧ از ساعت ١۴:٣٠ تا ١۶:٣٠، با حضور ریاست انجمن، حضرت آیت الله سید جمال‌الدین دین‌پرور و اساتید محترم جناب آقایان دکتر مصلایی‌پور، دکتر قاسم‌پور، دکتر علم‌الهدی، دکتر موسوی، دکتر معارف، دکتر رهنما و حضور مجازی آقایان دکتر محمدهادی امین‌ناجی، دکتر فقهی‌زاده و نیز دکتر محمدمهدی جعفری و سایر اعضای انجمن و مدعوین در سالن جلسات ساختمان ریاست دانشگاه پیام نور برگزار گردید.

این برنامه با قرائت قرآن و پخش سرود ملی آغاز گردید و سپس کلیپ اهداف و برنامه‌های انجمن مطالعات علمی نهج البلاغه ایران به سمع و نظر حاضران رسید.

در ادامه، این جلسه با ایراد فرازی از نهج البلاغه توسط جناب آقای دکتر موسوی جلسه معطر به کلام امیرالمؤمنین -علیه السلام- گردید.

دکتر امین‌ناجی به صورت مجازی و با حسن مطلع «اعْقِلُوا الْخَبَرَ إِذَا سَمِعْتُمُوهُ عَقْلَ رِعَایَهٍ لَا عَقْلَ رِوَایَهٍ» گزارش مختصری از فعالیت‌های انجمن ارائه نمود.

سپس آیت الله دین‌پرور با بیان عملیاتی شدن عدالت در زمان امیرالمؤمنین، به ایراد سخن در این زمینه پرداخت.

پس از آن دکتر علم‌الهدی با توجه به عدم وجود اثر فاخر، انتشارت را بدون محصول دانست که دکتر رهنما با اشاره به تدابیر اندیشیده شده، سال ١۴٠٣ را سال انتشار محصولات این انجمن اعلام نمود.

سپس دکتر مصلایی‌پور گزارش مالی انجمن در سال ١۴٠١ را بیان نمود.

در ادامه دکتر مجید معارف با اشاره به بازه زمانی عید ١٣ رجب و عید مبعث، با اشاره به فرازهایی از نهج البلاغه، به روند تربیت امیرالمؤمنین -علیه السلام- توسط پیامبر اکرم -صلی الله علیه و آله- و جایگاه ویژه ایشان بعنوان تنها شاهد نبوت پرداخت.

دکتر فقهی زاده به بیان گزارش برگزاری مراسمات تکریمی از جمله تکریم دانشمند فرزانه استاد «محمدمهدی جعفری» پرداخت.

سپس استاد محمدمهدی جعفری با بیان ضرورت ادای حقوق متقابل شهروندان و حاکمان، سخنان خود را در این باره بیان نمود.

پس از ادای بیانات اعضای هیأت رئیسه، دکتر قاسم‌پور به عنوان مسئول کمیته پژوهش و خانم بهی به نیابت از دکتر عترت دوست مسئول کمیته آموزش، گزارش فعالیت‌های کمیته پژوهش و آموزش را ارائه نمودند.

در پایان خانم دکتر پورفرد به عنوان نماینده کمیسیون وزارت علوم ضروریات فعالیت انجمن‌های علمی کشور تحت مجوز وزارت علوم را بیان نمودند. در نهایت نرخ‌های عضویت و روزنامه کثیرالانتشار با رأی اکثریت آراء تصویب گردید. نیز از طرف خانم دکتر پورفرد ترجیح برگزاری جلسه مجمع عمومی تا قبل از ١ تیر ١۴٠٣ پیشنهاد گردید.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *