بیان نظرات ودیدگاههای دانش آموختگان دکتری در مجمع ۲۸ آذر ۱۳۹۸

۱- کیفیت پاییین واحدهای درسی رشته نهج البلاغه در دانشگاه ها

۲- تهیه بانک اطلاعاتی برای مقالات، موضوعات، کتب پیرامون نهج البلاغه

۳- برگزاری دوره های آموزشی برای مدیران، مسؤلان کشوری در حوزه نهج البلاغه

۴–درس تفسیر موضوعی نهج البلاغه از حالت عمومی( اختیاری) خارج و به صورت واحدی الزامی در بیاید.(رایزنی با نهاد رهبری در دانشگاه ها) و تدریس این درس توسط اساتیدی که تخصص نهج البلاغه دارند.

۵- حمایت از چاپ رساله های دکتری

۶- حمایت از تحقیقات کاربردی در حوزه نهج البلاغه در سطح داخلی و بین الملل

۷- ایجاد فرصت های تدریس در مقطع ارشد و دکتری برای تدریس در دانشگاه ها

۸- اقدام به جذب هیئت علمی در رشته علوم و معارف نهج البلاغه از سوی وزارت علوم

۹- گسترش پذیرش دانشجو در شهر های مختلف کشور در رشته نهج البلاغه

۱۰- بالا بردن سطح علمی اقشار مختلف جامعه جهت تدریس خصوصا دانشگاهیان در حوزه علوم و معارف نهج البلاغه

۱۱- اصلاح سرفصل های درسی ارشد و دکتری در رشته علوم و معارف نهج البلاغه

۱۲- تألیف کتب آموزشی در حوزه های مختلف علوم و معارف نهج البلاغه

۱۳- تشکیل کار گروه های تخصصی برای تألیف کتب به صورت موضوعی در حوزه علوم و معارف نهج البلاغه

۱۴- شناساندن چهره های ماندگار نهج البلاغه به جامعه و در سطح دانشگاهیان

۱۵- تشکیل کارگروه های پژوهشی در حوزه علوم و معارف نهج البلاغه

۱۶- برگزاری دوره های روخوانی نهج البلاغه در مجامع عمومی، مساجد، صدا و سیما و فضای مجازی

۱۷- برگزاری کارگاه های بین رشته ای و موضوعی در حوزه علوم و معارف نهج البلاغه

۱۸- شناخت روش های نوین پژوهشی در حوزه علوم و معارف نهج البلاغه

۱۹- برگزاری دوره های پسا دکتری در حوزه علوم و معارف نهج البلاغه

۲۰- شناسایی استعدادهای برتر و حمایت از طرح ها و مطالعات بین رشته ای در حوزه علوم و معارف نهج البلاغه

۲۱- لزوم آموزش در حوزه های مختلف علمی چون جامعه شناسی، روانشناسی، معنا شناسی و زبان شناسی برای دانشجویان رشته علوم و معارف نهج البلاغه

۲۲- فراهم نمودن جایگاه و شأن مناسب برای این رشته و دانشحویان و دانش آموختگان رشته علوم و معارف نهج البلاغه در وزارت علوم و جمع دانشگاهیان

۲۳- برقراری ارتباط مستمر و طرح های هماهنگ در سراسر کشور برای فعالیت های نهج البلاغه ای

۲۴- کمبود استاد متخصص در حوزه علوم و معارف نهج البلاغه در تدریس دانشگاهی و استفاده از اساتیدی که در این حوزه تخصص ندارند

۲۵- بهره مندی از دانش آموختگان دکتری علوم و معارف نهج البلاغه در مجلات علمی-پژوهشی نهج البلاغه ای

۲۶- ایجاد فرصت های علمی برای بیان ایده ها و طرح های پژوهشی و فظای اعتماد علمی در حوزه نهج البلاغه

۲۷- فراهم نمودن فرصت های شغلی برای دانش آموختگان رشته ی علوم و معارف نهج البلاغه